מרץ 2016
הורים יקרים,
לפניכם הגיליון השני לשנה"ל תשע"ו באמצעותו תוכלו להתעדכן בנעשה בבית הספר.
יריד החורף - בשניה האחרונה לפני שהחורף חלף, תפסנו אותו בזנב.
התכונה בבית הספר הורגשה בכל השבוע שלפני. הילדים ניקו, סידרו, בישלו, עשו חזרות והתכוננו.
ביום שישי בבוקר, במזג אויר חמים לעונה, הגיעו הורים, ילדים, כמה סבתות וכמובן מורים נרגשים. השנה התארחו ביריד גם ילדי כתה א' לעתיד ומשפחותיהם. לאחר שישבנו ונהננו מפירות עבודתם של הילדים. מהשירים, הדיקלומים והניגונים היפים, התפזרנו לפעילויות: חלק הלכו לפעילויות יצירה בכתה ב, חלק הלכו לפעילויות ספורט רטובות שהכינו ילדי כתה ו, והרוב הלכו לפעילות החשובה של לעיסה ופיטפוט. ילדי כתה ג' הכינו שני סירים ענקיים של מרק טעים. ילדי כתה ה' הגישו קפה ועוגה, וכתה ד' הכינה פיתות על המדורה.
בשוק יד 2 של כתה ז, אפשר היה למצוא דיסקים, ספרים ובגדים בזיל הזול. ואנטון הפעיל פעילות טיפוס מאתגרת.
מי שהגיע לחדר אוריתמיה, זכה לראות את המופע המרגש של ילדי כתה ח', "שירי דיסני". (סוחט דמעות)
תודה רבה לכל מי שעזר בארגון ובקיפול.
היה מפגש נעים, משמח, ומהנה.
להתראות ביריד האביב.
שלכם,
צוות בית חינוך אלומות
כיתה א'כיתה א בסיומה של תקופת חשבון שניה. בתקופה זו המשכנו לעבוד ביחד עם גמדי החשבון ולצעוד עימם את משפחות הגמדים של 2, 3, ואפילו הכרנו גמדי המשפחות כמו 4, 5 ו- 10. ביחד עם סנאי היער אספנו בלוטים (חיבור), חילקנו אותם שווה בשווה (חילוק), אספנו בלוטים בקבוצות (כפל) ולפעמים גם איבדנו אותם (חיסור). וכשהגיע השעה המתאימה הכרנו את העוזרים של המלך רווה שווה (=) שעוזרים לו למלוך על הממלכה: הגמד חיליק (חילוק), הגמד עודי עוד (+), הגמד נחות פחות (-) והגמדה הזריזה פימה פעמימה (X), ביחד עימם כבר יכולנו לכתוב תרגילי חשבון ולערוך חישובים שונים. עלינו במעלית המספרים וספרנו מעלה מעלה ממספר 35 (לדוגמה) וכשהסימן ניתן התחלנו לרדת במעלית המספרים ולספור אחורה. בתום תקופת חשבון נעבור לתקופת רישום צורות. כיתה בוהנה אנחנו בלב לבה של השנה, מרבית ילדי הכיתה כבר חצו את גיל 8 ובקרוב מאוד נתחיל לחגוג ימי הולדת 9. מאחורינו תקופות רישום תנועה של סימטריה אופקית בה נענו את תנועות החיות שפגשנו במהלך הסיפור שליווה את התקופה, תקופת כתיב וכתב בה גילינו את אותיות הכתב העגלגלות ולפנינו תקופת ניסים וצדיקים. אנו עומדים לסיים במהלך השבוע הקרוב את תקופת חשבון השנייה השנה. מדי שבוע (כמעט...) אנו יוצאים לחורשת הזיתים אשר ליד מגדל המים בשוהם, מבעירים את מדורת השבט, אופים פיתות על הסאג' ואפילו ניסינו את מזלנו בהכנת קציצות חובזה טעימות. הילדים נהנים לראות את הטבע משתנה לאורך השנה בימי הטיול שלנו, בחודשים האחרונים בימי החורף השמשיים נהנים הילדים להשיט בשלוליות המים הקטנות שנקוו בין הסלעים סירות עשויות ספלולים מקושטים בפרחי העונה (חרדלים, צפורני חתול, קמומיל, חמצוצים...), ובטיול האחרון הקימו טיפים אינדיאנים ועוד. השנה יצאנו לטיול חורף כיתתי בן יום בשמורת תל אפק ובאביב מצפה לנו שבוע אינדיאנים ביער וטיול אביבי מבורך נוסף. כיתה גילדי כיתה ג סיימו זה מכבר את תקופת מידות ומשקולות. במהלכה הם למדו אודות דברים שאפשר למדוד: מידות אורך, נפח, משקל וזמן והכינו כלים שונים למדידות השונות. בסיום התקופה הציגו הילדים את כלי המדידה שהכינו, ביניהם היו סוגים שונים של מאזניים לשקילה ומגוון גדול של שעוני חול, מים, שעווה וקטורת. כיתה ד' סיימה את תקופת אדם וחיה. בתקופה זו התחלנו למעשה מן האדם. אפיינו את האיכויות השונות שניתן למצוא באדם -העגול (הראש), הקמור (הגו) והישר (הגפיים). לאחר שחווינו ואפיינו את האיכויות השונות ניגשו ללימוד על החיות. כל יומיים נלמדה חייה חדשה מתוך סיפור על מקום מחייתה, תכונותיה, הרגליה מאפייניה. בתקופה זו, למדו הילדים כיצד לסכם ולכתוב חיבור על החיה הנלמדת והפגינו את יכולותם בכתיבת עבודה אישית על חיה לבחירתם. במסגרת הפרוייקט כל ילד הכין מודל של החיה אשר בחר, בסביבתה הטבעית, המודלים הוצגו בתערוכה מול ילדי בית הספר וביריד החורף. שיעורי הערבית הפכו לשוק! כל ילד הכין ירק כלשהו ובמהלך השיעור קנו הילדים ירקות אחד מהשני תוך לימוד שמות הירקות בערבית. במהלך תקופה זו הספיקו ילדי כיתה ד' לצאת לטיול חורף בן שלושה ימים, יחד עם כיתה ה'. בטיול התארחנו ולנו בבית ספר קורצ'אק בבאר שבע. בימים אלו הכיתה החלה לעבוד על ההצגה "פטישו של תור" וההתרגשות רבה. בימים הבאים נעבוד על הכנת התפאורה להצגה ועל הכנת הכיתה לקראת פורים. | כיתה ו"המטרה העיקרית שאנו מציבים לפנינו בהוראת המדעים היא לנסות ולהבין את העקרונות המדעים אשר רלוונטיים לחיי האדם, וכן להציג עקרונות אלה באופן מלא דמיון ורגש. כמו בשאר תחומי הלימוד, חשובים לימודי המדעים והאיכות המדעית להתחנכות הילד ולא בכדי להפוך אותו מגיל צעיר למדען. לימוד המדע שואף לפתח יכולת התבוננות אחר המחוות הפנימיות של הטבע, לקרב את הילדים לתופעותיו ולטפח חשיבה מדויקת, הגיונית ובהירה. המיומנות העיקרית שיש לפתח היא יכולת התבוננות נטולת הטיות ושיפוטים מוקדמים בתופעות הטבע כמו שהן." (מתוך פיזיקה, באתר חינוך ולדורף בישראל). |