כיתה א'כיתה א' יצאה לטיול שנתי בפארק בריטניה בעקבות ארץ הבורות והבארות. נשמנו אלון חרוב ואלה וחזרנו מלאי חיוכים.בל"ג בעומר הכנו קשתות יפיפיות.
משם, אל שבועות קפצנו. יוגורט טעים הכנו וסלט פירות קצצנו.
בכיתה אנו בתקופת האותיות האחרונה שבה הזמנו את 5 מלאכי התנועות ובמקביל משננים היטב את כל האותיות. ריח סיום השנה באפנו, מהול בגעגוע וגאווה על עמלנו.
כיתה ב'כיתה ב מסיימת את השנה עם תקופת חשבון, לאחר שאנחנו מתאמנים בכתיבה לאורך השנה (ואפילו כבר יודעים לכתוב בכתב ) ומתחילים לקרוא בהצלחה רבה. לאלבום התמונות של כיתה ב' »
מיד אחרי פורים התחלנו את תקופת החשבון השניה - מידות ומשקלות | בחודשים האחרונים כיתה ד' עברה מסע של למידה. זה התחיל בתקופת חשבון בה למדנו להכיר את עולם המספרים הקטנים מהשלם- 'שברים'. חתכנו מעגלים רבים וחילקנו אותם בגדלים שונים, השווינו ביניהם, חקרנו אותם ולאט לאט הפנמנו עולם מושגים שלם שלא היה מוכר כלל עד כה. את המסע המשכנו בתקופת תורה עם כניסת בני ישראל אל הארץ המובטחת. למדנו על יהושוע המנהיג ועל תחבולותיו במלחמות הכיבוש השונות, ועל הניסים של אלוקים ועזרתו לבני ישראל עד שיהושוע חילק את הארץ לשבטים השונים. הילדים נהנו לצייר ולכתוב אודות הסיפורים וידעו גם לשאול שאלות שפתחו בדיונים מוסריים ברקע הסיפורים. בהמשך לכניסת יהושוע אל הארץ המובטחת הגענו לתקופת 'מולדת'- מי אני? איפה נולדתי? איפה אני גר? כיצד נראה הרחוב שלי? מה מאפיין את האזור הגיאוגרפי בו אנחנו גרים? ציירנו מפות מגוונות של בית הספר והרחוב שלנו. כתבנו סיפורים אודות הבתים שלנו. למדנו להסתכל על הסביבה שלנו לא רק מנקודת מבט אישית סובייקטיבית אלא גם הסתכלות אובייקטיבית דרך הכרה של שושנת הרוחות והתמצאות במרחב. מיד אחרי חופשת הפסח יצאנו לטיול שנתי באיזור הרי ירושלים ויער בר גיורא. הלכנו בחום בעונה בה היו הרבה פשפשים אבל גם זכינו להנות ממי מעיינות ירושלים הצלולים. כיתה ה'תלמיד כיתה ה' היו מאוד עסוקים מאז הגיליון האחרון. ממש לפני הפסח השתתפנו באולימפיאדה שמהווה נקודת שיא בכיתה ה'. שם נפגשנו עם עוד 7 בתי ספר מרחבי הארץ והילדים חוו שלושה ימים מהנים ומעשירים בהם התנסו בחמשת ענפי הספורט האולימפיים, במשחקים, ציורים וכמובן טבילה במים המרעננים של גן השלושה. לפני האולימפיאדה למדנו בכיתה על המיתולוגיה היוונית וההיסטוריה של יוון, הכרנו ערים כדוגמת ספרטה ואתונה, שמענו על התרבות היוונית ועוד. בערבו של היום הראשון, התכנסו לחג חודש בו נוכחו הילדים לראות כי יש עוד ילדים, ממש כמותם, ששרים, מנגנים בחלילית, מדקלמים ועוד. בערבו של היום השני, התכנסנו שוב, לבשנו טוניקות יווניות ולאחר מסע לילי לאור לפידים הגענו אל מקום ההתכנסות ושם נשבענו: "...נשבענו לאמת נשבענו לאחווה נשבענו להגינות נשבענו לשלום..." אחרי שנשבענו כמו היוונים הקדומים לשים בצד את המחלוקות ולהתחרות בהגינות ובאחווה יכולנו להציג, ביום השלישי, בפני ההורים את מקצועות האולימפיאדה. כיתה ו'ילדי כיתה ו' הנפלאים העלו את הצגת "הקוסם מארץ עוץ".תהליך שהחל לפני כשלושה חודשים הגיע לשיאו בהצגות שהתקיימו בחצר ביה"ס. הילדים הופיעו במשחק, נגינה, שירה ותנועה. היה מרגש לראות את ההליכה של הילדים על "שביל האבנים הצהובות" - שביל ההתמודדות עם האתגר שמביאה בכנפיה עבודה על הצגה, הן בפן האישי והן בפן הקבוצתי, ואת התמיכה ההדדית שלהם זה בזו, לפני ומאחורי הקלעים. את כל תהליכי ההצגה עטפו הורי הכיתה בחום, ברגישות, בפינוקים ובאהבה גדולה לכולנו. ההצגה הייתה מדהימה !!! ומי שלא ראה, הפסיד… כי מי יודע, אם לקוסם התשובה? במסע המופלא, אמת מתגלה, על- אומץ, חכמה, אהבה ♥ כיתה ז'"לכל סיגריה יש שני צדדים. בצד אחד יש אש, בצד השני – טיפש, ובאמצע עשב יבש" חיים נחמן ביאליקבתקופת "אדם עולם" אנו חוקרים ומעמיקים בקשרים שבין האדם לעולם - דרך הכרת החושים, מערכת הנשימה (והלב) והתזונה.השבוע בסיום לימוד מערכת הנשימה, ערכנו ניסוי שהבהיר לנו את סכנות והנזק מהעישון. לפיית שואב אבק הצמדנו נייר סופג לח (לחיקוי הריאות הריריות שלנו), הבערנו מעליה סיגריה, והפעלנו את השואב. הסיגריה התפוגגה לה במהירות... וכאשר הגענו למחצית - הפסקנו את השואב והתבוננו בתוצר: ![]() תלמידי כיתה ז הביאו מפרות עבודתם לאורך השנה בערב תקופתי באווירת הרנסנס. הערב כלל תערוכת עבודות מלאכה ועבודה בעץ, מחברות תקופה, ציורים שנעשו לאורך השנה, וכן תערוכת רפרודוקציות של ציורים מפורסמים מתקופת הרנסנס. מלאכהלקראת סוף השנה המורות למלאכה עובדות הכי קשה. הן מדרבנות את כל הילדים ב"מאסף" להתקדם ולסיים את העבודות שלהם. לרוב זה עוזר, וילדים שזחלו וחלמו עד עכשיו, פתאום מתעוררים ורודפים אחרינו ברחבי בית הספר להראות את העבודות שסיימו.בחרנו לשתף הפעם בשתי עבודות יצירתיות ויפות, של שתי ילדות מכתה ג. טליה סרגה דובי מצמר שיש לה בבית באופן עצמאי והוסיפה לו לב: |