סוכות תשפ"ב

ספטמבר 2021 בבית חינוך אלומות

הורים יקרים וקהילת בית ספר יקרה מועדים לשמחה,
פתחנו את שנת תשפ"ב עם 235 תלמידים, 9 כיתות - כן, כן השנה נוספה לנו כיתה ט'. 
קיבלנו בברכה לצוות 2 מחנכים חדשים - אורה וגשל בכיתה א', מיכאל ליסק בכיתה ט', ומורי מקצוע חדשים - יעל קרסיק מורה למוזיקה, אילן עיני מורה למתמטיקה.קיבלנו את ילדי כיתה א' בשמחה רבה בטקס פתיחת השנה שהצלחנו לקיים בשגרת קורונה ועוד רגע קט ונכנס לשגרת לימודים. מי ייתן ותהא זו שגרה "רגילה". פתאום אנו מלאי הערכה והוקרה לכל רגע שפעם נחשב "לרגיל", שאולי לקחנו אותו כמובן מאליו והיום אנו מוקירים ומייחדים אותו.
לפניכם עלון ראשון לשנת לימודים תשפ"ב שבו הבאנו מעט טעימות מהדברים שהספקנו לעשות בין כְַּסֶה לעשור בכיתות השונות. שירים ודקלומים חדשים וכתיבה במחברות, צבעי מים פחם, משלים ואגדות, גאומטריה, אוריתמיה וחליליות, אסטרונומיה, סיפור בריאת העולם והמאורות.  

כיתה א' / אורה

"הימים שעוד נכונו לנו
שיהיו נכונים
שיהיו רכונים
שיהיו מעלינו
כמו כפות תמרים..."
עדית פאנק

קהילה יקרה.
התחלנו את השנה בהתרגשות עצומה. הכול חדש ואנו לומדים את ההרגלים ואת הריתמוס ולומדים להכיר זה את זו. השנה נפתחה בטקס מרגש ובמעבר בשער הפרחים אל כיתתנו – כיתה א'.
ציור לוח שקידם את הילדים בבואם לכיתה ביום הראשון ללימודים
ציור לוח שקידם את הילדים בבואם לכיתה ביום הראשון ללימודים

כמו הציפורים אותם אני רואה כל בוקר מתאמנות במעוף לקראת מסען הגדול לארצות החום, גם אנו מתאמנים על ישיבה בשיעור, יציאה לחצר ועל הביחד שלנו שילווה אותנו במשך השנים הבאות.
גם את ידינו אנו מאמנים לקראת כתיבת האותיות. התחלנו בתקופת רישום צורה ואנו לומדים כיצד להשתמש בצבעי הבלוק ואיך לצייר ולנוע עם הצורות המשתנות. 
1  1
1 שרשת
חגי תשרי החלו ואנו הכנו כרטיסי שנות טובות להורים. בקבלת החג הכנו עוגת דבש ושמענו סיפור לחג. לקראת יום כיפור סיפרתי את הסיפור על הילד עם החליל שהתפלל דרך נגינה בו. ולקראת סוכות הכנו שרשרת לסוכה מחומר ממוחזר. שמענו גם סיפור לסוכות והפעם בזום.
יצאנו לטיול בסביבה עם שתי אימהות מקסימות. עשינו פיקניק, שחקנו, נהנינו והגברנו את ההכרות והיחד שלנו.
פינת העונה
פינת העונה

השנה מלוות אותנו מעשיות מופלאות שקיבצו האחים גרים ובשעת סיפורן אנו חווים רגעי קסם בכיתה. בדמיוננו אנו ביער ובארמונות, פוגשים מלכים ונסיכות.
כך התחלנו ואני מחכה לשגרה שתביא אתה יותר משלושה ימים רצופים של למידה.
מאחלת לכולם שנה טובה ופורייה שנה שנלמד ונהנה, שנדע לעבוד ביחד בשלום, להשיג כל מטרה ולהגשים כל חלום.
באהבה המורה אורה.

כיתה ב' / טל

קהילה יקרה שלומות.

"כמה טוב שבאת הביתה,
כמה טוב לראות אותך שוב"

מילותיו של יענקל'ה רוטבליט מיטבות לתאר את התחושה שהייתה לי ביום הראשון של שנת הלימודים. הציפיה לראות שוב את הילדים ולחוש היכן הם נמצאים במובן ההתפתחותי שלהם, כמה הם גדלו בחופשה והאם היישות הכיתתית שבנינו יחד בכיתה א' הצליחה לשרוד את ההפסקה הגדולה הזו.
שמחתי מאד לגלות שהיא אכן שרדה, נהניתי לשמוע מן הילדים את חוויות החופש שלהם ולהרגיש כמה הם התגעגעו לבית הספר.
בטקס פתיחת השנה, הילדים מאד התרגשו שהם כבר "בוגרים" וצופים בשער הפרחים מן הצד.


בכיתה קיבל את פניהם ציור לוח, אשר מסמל את מהותה של כיתה ב' , הסימטריה, בדמותם של שני סנאים מתוקים. הילדים הגיבו לציור בפליאה ושמחה רבה.

התקופה הראשונה איתה פתחנו את השנה היא רישום צורה, גם בה - המעבר מצורה אחת שלמה יותר לצורות ראי היתה חדשה ומסעירה עבור הילדים.

אומנם היו מעט ימי לימוד בחודש הזה, ובכל זאת הספקנו להתיחס לכל חג שבא אל פתחנו בשיחה, סיפור, שירי חג ועבודה יצירתית.


לקראת חג הסוכות, ברצוני לאחל לכולנו, שתהיה לנו שנה שקטה, שגרה נעימה ובריאה, שנמשיך לאפשר לילדינו היקרים להתפתח, לצמוח ולהיות בחדוות עשייה ולמידה.

טל

כיתה ג' / גל

ג
כיתה ג (דרור) החלה את השנה בתקופת מעגל השנה, תקופה מרתקת בה אנו לומדים על חילופי העונות, זמנים וחגים בשנה, מופעי השמש והירח והקשרם ללוח השנה העברי והלועזי, חלוקת החודש, השבוע והיום ותופעות מעניינות הקשורות לשינויי הזמן. במקביל מתחילה הכיתה 
בשיעורי החקלאות שילוו אותנו במשך השנה, בהם נתחיל לחקור על הצורך באיזון בין צרכיו של האדם לבין צרכיהם של הצמחים, החיות והאדמה. 
התחלנו לספר את הסיפור הפנטסטי של בריאת העולם דרך תיאור שבעת ימי הבריאה בספר בראשית, ובהמשך השנה נעמיק עוד בו ובסיפורי תורה נוספים ומעניינים.
ג
בתמונה - ציורי האור והחושך מיום הבריאה הראשון. הילדים ציירו את המפגש בין האור ובין החושך, ונתנו לו פירוש אישי - בחלק מהציורים נפרדו האור והחושך זה מזה, ובחלקם הם עדיין משתלבים בעדינות. 

מאחל שנה טובה ונעימה לילדות וילדי הכיתה ולכל משפחת אלומות. 

כיתה ד' / לינה

השנה התחילה בהתרגשות גדולה, ילדי כיתה ד' הגיעו אל בית הספר מקושטים בחיוכים רחבים ונכנסו לכיתה בשמחה. היה מרגש ומשמח עבורי לפגוש אותם ולראות כמה הם גדלו וכמה הם התגעגעו לחברים ולמורים.
בכל בוקר התחלנו בשיר תפילה וביקשנו שזו תהיה שנה טובה ומלאה בכל טוב

בָּרֵךְ עָלֵינוּ אֶת הַשָּׁנָה הַזֹּאת
בָּרֵךְ אֶת כָּל מִינֵי תְּבוּאָתָהּ לְטוֹבָה וְתֵן בְּרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה
וְשָׂבְעֵנוּ מִטּוּבְךָ וּבָרֵךְ שְׁנָּתֵנוּ כַּשָּׁנִים הַטּוֹבוֹת...

לוח

כיתה ד' פתחה את השנה בתקופת רישום צורה בסגנון חדש ומאתגר. השנה רישום הצורה מתמקד בסגנון קליעה ושזירה, הילדים ילמדו צורות מורכבות שהאלמנט החוזר בהן יהיה ההצלבה והחצייה. 
כך החלו הילדים לצייר במחברותיהם צורות קלועות ויפות
רישום צורה

גם כאשר רוב תלמידי הכיתה נאלצו להיות בבידוד בבית, הם למדו בזום מתוך הכיתה וזה היה נפלא! התלמידים קיבלו משימת כתיבה ועבדו בקבוצות בבית ובכיתה. 
עם כיתה ד' כל הזדמנות היא חוויה.
זום וכיתה
 
אני מאחלת לנו שנה רגועה וטובה
לינה- מחנכת כיתה ד'

כיתה ה' / שי

"אני מביט אל העולם
בו מאירה השמש
בו זוהרים הכוכבים
בו מונחות האבנים
בו הצמחים באור גדלים
בו החיות חיות ומרגישות
בו האדם בתוך נפשו, משכן לרוח מעניק
אני מביט אל תוך הנפש השוכנת בקרבי
רוח אלוהים אורגת, באור השמש והנפש
במרחבי תבל שם בחוץ
במעמקי הנפש שבפנים
אליך רוח אל, שלוחה בקשתי
שחסד ועוצמה, ללימוד ועבודה
יצמחו נא בקרבי."

אחרי ארבע שנים שליווה את הילדים דקלום הבוקר "אור השמש החביב..", התחלנו שנה חדשה עם דקלום בוקר חדש שילווה את הילדים בכל בוקר בשנים הבאות שלהם בבית הספר.
בהתרגשות ובשמחה, פתחנו את השנה בתקופת גאומטריה, בה אנו מציירים ביד חופשית, ללא מחוגה וסרגל, צורות מרהיבות ולומדים על התכונות של הצורות השונות, ומתנסים, נעים וחוקרים אותן.

בשיעורי מלאכה הילדים רקמו רימונים יפהפיים והכינו קישוטים לסוכה.

מאחל לכולנו שנה שקטה ורגועה, שנת הרמוניה, בריאות ושגרה.

כיתה ו' / נדיב

'אין בנמצא צורה גאומטרית מושלמת. הצורה הגאומטרית המושלמת חיה ומתריים בתוך נפשותינו' (מדברי אפלטון).
כיתה ו החלה את השנה בחקירה של צורות גאומטריות על ידי שימוש בכלים הנדסיים מדוייקים. ההתחקות אחר היופי והפלא ביחד עם חוקיותם של הצורות מביאה שלווה ומאפשרת לשקוע אל תוך עולמם הפנימי של הילדים.
6

6

6  6

כיתה ח' / אפרת

שלומות ושנה טובה קהילה יקרה,
  
כך התחלנו בהתרגשות אדירה לפני 8 שנים וכך החלה השנה השמינית בביה"ס, כשתלמידי כיתה ח', שבגרו ויפו מתמיד, מלווים את ילדי כיתה א' בואכה שער הפרחים:
בפתחה של תקופת תנ"ך - מלכים א' - שנשכיל לראות את האנושי ולנהוג בחכמה, בצדק, באמת ובשיקול הדעת. אין כמו סיפורי התנ"ך שמאפשרים לנו לצלול פנימה לנבור בנבכי נפש האדם,לראות נכוחה את הטוב והרע ומזכירים לנו את אפשרות הבחירה.




שנדע ושנזכה לראות ולבחור בטוב - עשייה מבורכת בשיעורי אמנות עם רינת שטרום



מבשלים ואופים במרץ לקראת החג, עבור עמותת "אנוש" - שתמיד נהיה בנתינה, בחמלה ובראייה של האחר. אמן!



תהיה לכולנו שנה טובה, פשוטה כזו ויפה, מלאה בשמחות והתרגשויות קטנות שממלאות ומרחיבות את הלב ויוצרות ומגדילות את הטוב בעולם. שלכם/ן אפרת.

כיתה ט' / מיכאל

שנת תשפ"ב הביא עימה חידוש מרענן לבית הספר בדמותה של כתה ט' ראשונה. 16 נערים ונערות מקסימים ונרגשים יצאו לדרך כחלוצים לפני המחנה. השנה התשיעית בבית הספר באה להוציא את בני ובנות ה- 15 עם העולם שבחוץ, לשאול שאלות לגביו ולגבש עמדה אישית ותשובות לקראת חייהם כבוגרים. השנה הזו תפגיש את הכתה עם תקופות לימוד כמו למשל גיאולוגיה, כימיה, אנטומיה, ספרות ותולדות האומנות. מעבר לכך, מצפה לכתה שבוע עבודה שבו התלמידים והתלמידות יחוו מפגשים עם מקומות ואנשים שונים ממה שהם מכירים בחיי היום יום שלהם. את השנה פתחנו בתקופת חגי תשרי. במסגרת תקופה זו אשר התמשכה בימי הלימודים המעטים שבין תחילת השנה, ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות, שאלנו שאלות לגבי שמיטה, התחדשות, חלומות אישיים והתחלות חדשות. כל זאת לצד העלינו מחשבות לגבי מה היא באמת תפילה במובן האישי? כיצד ולמה סולחים? כמו כן, דרך סיפורו של יונה הנביא למדנו על פרופורציות בחיים ועל כך שמותר לטעות ולחזור בך. התקופה הסתיימה סביב הסוגיות שחג הסוכות מזמן לנו בנושאים כמו ארעיות, הרגלים, אירוח, ושמחה.